CDA Alphen toont ambitie en gaat onder het motto ‘CDA SAMEN DOEN’ met 12 TOP kandidaten de strijd aan voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Op 13 september heeft de Algemene Ledenvergadering van het CDA Jeroen van Gool (41) als de nieuwe lijsttrekker en de overige kandidaten voor de top 12 voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 gekozen. Opvallend is de goede mix van vernieuwing&ervaring, man&vrouw, stad&dorpen, ondernemers&onderwijzers, volksvertegenwoordigers&beleidsmakers.

Marly de Blaeij (bestuursvoorzitter) sprak de ALV toe: “Wij zijn als bestuur ontzettend blij dat we ook voor de volgende periode weer zoveel goede kandidaten voor de nieuwe fractie hebben gevonden. Een TOP-team, waarin we SAMEN, zij-aan-zij, aan de slag gaan. Het CDA laat met deze lijst duidelijk zien dat het een brede middenpartij is.”

Op 2 staat de ervaren Boskoopse Helma van der Louw (65) zij reageerde op haar plek als 1e vrouw op de lijst: “ik ben er trots op om me weer voor het CDA in te mogen zetten, juist omdat deze partij een verbindende factor speelt met daarin normen en waarden centraal. Geen individualisme, maar zorgen voor en communiceren met elkaar. Mijn motto: Samen met collega’s maken we een sterke samenleving met plek voor iedereen. Dus voldoende betaalbare huizen bouwen en zorgen voor goede verkeersoplossingen. Ik ben er klaar voor.”

Op nummer 3 een nieuwkomer, maar bij velen wel bekende Alphense ondernemer, Winfried Ponsioen (65). Winfried zet zich al jaren op verschillende wijze in o.a. met het herontwikkelen van oude panden tot betaalbare appartementen, daarnaast zet hij zich voor veel goede doelen in zowel als bestuurder als vrijwilliger. Zijn drive: “Het mag wel wat sneller en transparanter bij de gemeente, dat aanjagen en wat meer ondernemerschap in de politiek brengen, daar ga ik voor”. Op de vraag waarom bij het CDA, antwoordt hij: “Met name de zorg voor elkaar, het misschien wat ouderwetse woord naastenliefde en de gematigde lijn van het CDA trekken me aan. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij.”

Naast deze ervaren mensen, kiest het CDA voor een goede mix van vernieuwing en ervaring en spreiding over stad en kernen en diversiteit qua personen en achtergrond. Achtereenvolgens staan op de lijst: Floris Out Hazerswoude-Dorp (24), Cheryl Oosterman Aarlanderveen (42), Vanessa Scholtens Alphen (41), Mark Vermeulen Alphen (39), Bert Helder Boskoop (59), Kirsten Bruijnes Alphen (41), Marise van ’t Wout Boskoop (22), Ronald Hendrix Alphen (58), Henk Oostdam Boskoop (55).

Juist in deze onzekere tijden waar populisme de boventoon voert en veel mensen op zoek zijn naar identiteit, geeft het CDA met gevoel en verstand vanuit onze waarden Solidariteit, Gespreide Verantwoordelijkheid, Gerechtigheid en Rentmeesterschap antwoord op vele vragen. Omdat we ons niet inzetten voor maar een deel van Alphen of het individuele belang, maar voor het algemeen belang gaan! Houdt onze website en Facebook in de gaten voor meer informatie. CDA – SAMEN DOEN!