CDA kiest voor vernieuwing

Jeroen van Gool (41) is voorgedragen als opvolger van Marjon Verkleij (61). Op 13 september kiest de Algemene Ledenvergadering van het CDA Alphen aan den Rijn de nieuwe lijsttrekker en top 12 voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022. Jeroen van Gool (41), nu plaatsvervangend fractievoorzitter en raadslid, is door het bestuur voorgedragen als lijsttrekker.

In goed overleg met het CDA-bestuur en de fractie Alphen aan den Rijn, hebben de fractievoorzitter Marjon Verkleij (61) en de wethouders Kees van Velzen (64) en Han de Jager (70) bekend gemaakt na de gemeenteraadsverkiezingen niet meer terug te keren in de Alphense politiek. Althans niet meer op de voorgrond. Wel zullen zij hun kennis en ervaring overbrengen op de nieuwe ploeg die, als de leden 13 september instemmen, zal bestaan uit een goede mix van jong en oud, bekende en minder bekende Alphense ondernemers, ervaren toppers en nieuw talent. Als mentor, vraagbaak en strategische adviseurs blijven Marjon, Kees en Han zich inzetten voor het CDA Alphen aan den Rijn en onze mooie dorpen.

Het bestuur is ontzettend blij met de inzet van dit ervaren drietal en de resultaten die zij hebben bereikt. Bij het afscheid in maart zal hier uitgebreid bij stil worden gestaan.

Volle kracht vooruit!
Voorlopig is het nog volle kracht vooruit. Kees van Velzen is nog druk doende de financiën van de gemeente op orde te houden en zet zich tot het laatst in voor een goede oplossing voor de verkeersproblemen in Boskoop en Hazerswoude-Dorp. Han de Jager blijft zich onverminderd inzetten voor de beste zorg en onderwijs in Alphen. Marjon Verkleij verbindt boeren, burgers en buitenlui om samen te zorgen voor een Alphen waar het prettig wonen, werken en recreëren is. Niet polariseren en gaan voor eigen gelijk en gewin, maar je inzetten voor zowel stad als dorpen en zorgen dat iedereen zich gehoord voelt.

Omzien naar elkaar!
Jeroen vult aan: ““Mijn motto is: omzien naar elkaar! Met de lokale CDA-fractie staan wij midden in de samenleving en maken ons met gevoel en verstand sterk voor een groene, leefbare en veilige gemeente. Wij zetten ons met veel plezier en energie in voor én met de inwoners van onze mooie dorpen, wijken en stad. Voor een nog mooier Alphen.