Wijkbezoek: Kerk en Zanen

College en diverse raadsleden zijn vandaag op wijkbezoek geweest in Alphen Kerk en Zanen. Doel van het wijkbezoek is kennis te maken met initiatieven in de wijk zelf. Omdat het CDA de een goede samenhang in de wijken erg belangrijk vindt, was een goede vertegenwoordiging afgevaardigd. Op de fiets werden een zevental bezoeken afgelegd. Het was een leerzame middag.

Het eerste bezoek was op een locatie van Philadephia aan de Krabbescheer. Hier wonen mensen met een verstandelijke beperking en andere kwetsbare burgers. Zij krijgen ondersteuning bij het vergroten van hun zelfredzaamheid. Eén van de bewoners was gastvrouw en verwende de bezoekers met heerlijke zelfgebakken appeltaart.

Op de fiets richting de Limegaard, voor het tweede bezoek. Op initiatief van de bewoners is daar een boomgaard aangelegd met diverse rassen peren, appels en noten. Onderhoud doen de bewoners zelf. Het derde bezoek was bij de buren van de Groene Vinger, de wijktuin. Hier mocht wethouder Schotanus het nieuwe toegangshek openen ( morgen pas officieel) en maakte het gezelschap een rondje door de tuin om te proeven en herkennen. Oja, sinds van de zomer hebben ze een heus droge toilet! ( zonder spoelsysteem) wel zo fijn als je daar aan het werk bent.

Een fotocollage van het wijkbezoek

De bezoekers gingen verder op de fiets naar wijkcentrum Kerk en Zanen. Daar wachtte een docent en twee leerlingen van het Leerpark Groene Hart. Zij vertelden over hun High Tea in winkelcentrum de Baronie komende week met doel: elkaar beter leren kennen.
De maaltijd die de bezoekers daarna werd aangeboden, werd verzorgd door ons bekende Alphense kookduo Petra en Mariska van ikkookookvoorjou. Wat een talenten!! Het stampottenbuffet was heerlijk. Gelukkis is niet alles opgegeten, zodat er morgen nog wat af te halen is voor de facebookklanten. Tot slot de inmiddels beroemde wijk(pub) quiz met weetjes over de Hoorn, Kerk en Zanen en het Rietveld. Zo’n tiental wijkbewoners gingen tenslotte het gesprek aan met raadsleden en college.