Week van Respect

Het CDA onderzoekt hoe respectvol de gemeente Alphen aan den Rijn is. Wij roepen alle inwoners op om mee te denken over hoe we in Alphen aan den Rijn respectvoller met elkaar kunnen omgaan. Uit onderzoek blijkt steeds weer dat mensen zich zorgen maken over de manier waarop we met elkaar omgaan. Zien we nog wel om naar elkaar en, voelen we ons nog wel gerespecteerd op straat? CDA Alphen aan den Rijn deelt deze zorgen en lanceert tijdens de Week van Respect van 5 tot 11 november het ‘Hoe respectvol is Alphen aan den Rijn?’ onderzoek op www.cda.nl/respect. In het onderzoek wordt onderzocht hoe mensen in onze gemeente vinden dat het met het respect gesteld is en wat er beter kan.

Door middel van gastlessen en andere activiteiten op scholen, sportclubs en in de wijk, draagt de organisatie van de Week van Respect bij aan een tolerante en respectvolle samenleving. Het CDA ondersteunt dit initiatief van harte, ook in Alphen aan den Rijn. Raadslid Jeroen van Gool zegt hierover: “Zet je in voor respect, want met elkaar maken we de samenleving mooier en beter”

De resultaten van de enquête zullen later bekend worden gemaakt.