Vragen over Tunnel in Snijdelwijk

CDA heeft samen met Groenlinks vragen gesteld aan college van Burgemeester en Wethouders over het repareren van de Tunnel in Snijdelwijk. In 2013 is deze tunnel tussen de Boezemlaan en het Zwarte Pad gerealiseerd voor € 4.2 miljoen.

De tunnel is na de ingebruikname al weer snel afgesloten vanwege wateroverlast. Hierdoor werd de tunnel onbegaanbaar door lekkage, natte sijpelende tunnelwanden en dus veel ongemak en onveilig! De provisorisch gemaakte vlonder in het tunneltje is gevaarlijk glad. Het daar om heen gezette hekwerk zorgt ook voor een onveilige situatie. Deze tijdelijke oplossingen in de tunnel geven  de gebruikers die er nog wel doorheen durven een zeer onprettig gevoel. Nu staat de tunnel al bijna een jaar blank en groeit het kroos. Vele inwoners uiten hun  ongenoegen via sociale media en als raadsleden krijgen wij vele vragen hierover. Er is vooral onbegrip over het te lang uitblijven van een oplossing.

Daarom hebben ondergetekenden de volgende vragen aan de wethouder:

1.  Wat is er het afgelopen jaar gebeurd betreffende de aanpak van het tunneltje ?

2.  Welke ontwikkelingen staan er op korte en lange termijn gepland voor de situatie van de voetgangers-/fietstunnel tussen de Boezemlaan en het Zwarte Pad in Boskoop?

3.   Op welke termijn kunnen de gebruikers van het tunneltje rekenen op een oplossing?

4.   Is het niet mogelijk dat de reparatie nu door de gemeente ter hand wordt genomen en de kwestie van de verantwoordelijkheid voor de kosten later wordt opgelost ?

Dit aangezien de inwoners/gebruikers nu de dupe zijn en de investering er nu helemaal niet uitkomt.
Helma vd Louw-Vergeer CDA
René Driesen GroenLinks