Aandacht voor Tafeltje Dekje tijdens raadsvergadering

werkbezoek-benthuizenTijdens de raadsvergadering heeft de CDA fractie vragen gesteld over de voorziening Tafeltje Dek Je binnen de kernen Benthuizen, Hazerswoude-Dorp, Hazerswoude-Rijndijk en Koudekerk. Dit onder andere naar aanleiding van een verstuurde brief naar de gemeente over zorgen omtrent deze voorziening. Ook sprak CDA Alphen aan den Rijn tijdens het werkbezoek in Benthuizen hierover met een vrijwilliger van Stichting Welzijn Ouderen Benthuizen.
Onze CDA fractie wilde van de wethouder weten wat de stand van zaken is met betrekking tot deze voorziening en wat de consequenties zijn als deels gestopt wordt met de ondersteuning door op dit moment betrokken partijen van deze voorziening.

Wethouder de Jager heeft duidelijk aangegeven dat deze voorziening ook binnen deze kernen gegarandeerd blijft en dat de gemeente een overleg gepland heeft staan eind oktober dit jaar over deze voorziening.

De CDA fractie blijft hierover ook met betrokken partijen in gesprek.